Jak tańczyć na dyskotece i w klubie #1 Jak dobrze czuć się ze sobą.

Dziś o tym jak tańczyć na dyskotece lub w klubie, by się dobrze czuć oraz jak przełamać schematy ruchowe i uwolnić dyskomfort w ciele.

Obserwujemy w naszej pracy ludzi, którzy lubią chodzić do klubu, by potańczyć, ale są w pewnej rutynie ruchowej i potrzebują pomysłów na nowe kroki i ruchy. Drugą grupą są osoby, które nie chodzą do klubu albo chodzą, ale się wstydzą. Ten filmik jest i dla jednych i dla drugich.

Pokazujemy w nim kilka kroków i figur w wersji damskiej i męskiej, których sami używamy i które możecie wyćwiczyć i zastosować idąc do klubu. Mamy nadzieję, że będziecie się czuć dobrze i pewnie w tych ruchach. Wstańcie z kanapy i zatańczcie z nami :) Improwizujcie, zmieniajcie kolejność figur, przechodźcie płynnie z jednej do drugiej, różnicujcie tempo tańca, dobrze się przy tym bawcie :)

 

A oto kilka pomocnych wskazówek:

 

1.

Zanim pójdziesz na imprezę naucz się podstawowych kroków w domu samemu. Możesz włączyć  nasze filmiki z propozycjami kroków i figur tańczonych solo, damskich i męskich:

 

 

 

Zatańcz je razem z nami przed komputerem, a potem sam/sama przed lustrem.

 

Jeśli masz opór przed tańczeniem przed lustrem, to znaczy że przyczyna może leżeć gdzieś głębiej, w umyśle. Polecamy Ci obejrzenie filmików z serii: „Co taniec mówi o człowieku. Ciało. Umysł. Dusza.”  by skontaktować się lepiej ze sobą i nabrać pewności siebie w tańcu.

 

2.

Teraz wskazówka dla kobiet: Pamiętajcie, że Waszą najbardziej atrakcyjną częścią ciała są biodra. Uwolnijcie Wasze centrum kreatywności i mocy poprzez płynne i miękkie ruchy. Wyobraźcie sobie, że Wasza kość ogonowa rysuje trójwymiarowe (3D) ósemki w powietrzu.

U mężczyzn obszarem, który najwięcej pracuje są górne partie ciała: plecy, mięśnie grzbietu, barki i ramiona. Uginaj kolana, ale nie nadużywaj pracy bioder. Biodro jest częścią nogi. Pozostaje z nią w jednej linii.

 

3.

Pamiętaj, żeby ubrać się swobodnie. Są kluby, które preferują bardziej elegancki strój, czyli koszula do krawatu i spodnie. Ale są też kluby, do których można spokojnie przyjść w jeansach i t-shircie. Wybierz strój, w którym się najlepiej czujesz. Wyprostuj się. Popatrz do lustra. Fajnie się uczesz. Użyj ulubionych perfum. Nałóż swoją ulubioną imprezową kieckę :) Poczuj się tak, jak chcesz się czuć i ubierz się tak, jak chcesz się czuć.

 

4.

Słuchaj muzyki, wczuj się w rytm i poruszaj swobodnie całym swoim ciałem. Każdą jego częścią. Wszystkie kości, mięśnie, komórki, organy i narządy ze sobą współpracują podczas tańca. Poczuj, że jesteś całością. Jeśli masz trudność ze znalezieniem rytmu w muzyce, polecamy Ci naszą serię: „Jak Poczuć Rytm”.  

 

5.

Określ swoje potrzeby. Jakie potrzeby mają ludzie chodzący do klubów? Potrzebę: radości, zabawy, spotkania się z innymi ludźmi, odstresowania, auto ekspresji, czyli wyrażenia siebie, uznania, podziwiania. Zastanów się jaką Ty masz potrzebę, uświadom ją sobie i zrealizuj! Tutaj jest lista potrzeb wg Marshalla Rosenberga do pobrania. Kliknij!

A przy okazji polecamy genialny film, który oglądaliśmy, „Czego pragną mężczyźni” („What men want”), o kobiecie, która ma umiejętność czytania w myślach mężczyzn i o tym jakie perypetie z tego wynikają :)

 

6.

I najważniejsze na koniec. Nastawienie. Wywołaj w sobie pozytywne uczucia, uśmiechnij się i dobrze baw :)

 

Podsumowując:

Przygotuj się do wyjścia na imprezę pod względem fizycznym, tego jak wyglądasz, jak pachniesz, jaką masz fryzurę, jaką masz bluzkę czy koszulę. Przygotuj się ćwicząc pewne ruchy w domu przed lustrem albo samemu do ulubionej muzyki.

Daj sobie prawo do popełniania błędów, do tego że coś nie wyjdzie, albo wyjdzie dziwnie :)

Wyluzuj! Nie od razu Kraków zbudowano :)

Najważniejsze, pamiętajcie, czerpcie przyjemność z ruchu i oddychajcie. Oddech pomaga w każdej sytuacji.

I bardzo dobrze czujcie się sami ze sobą <3

Powodzenia!

Ania i Tomek

P.s. Jeśli znacie osobę, której może się to przydać, podeślijcie prosimy jej ten artykuł :) Jeśli czujecie, że to co robimy jest wartościowe, to oprócz dobrych myśli, polubień i udostępnień, możecie nas też wesprzeć na Patronitehttps://patronite.pl/PrimaDance Twórzmy razem :)

 

 

 

 

Dziękujemy, że tańczycie z nami, piszecie do nas i jesteście!!! <3 :) Podzielcie się prosimy w komentarzach jak Wam poszły te ćwiczenia? Czy o coś jeszcze chcecie nas zapytać? :)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.