Co taniec mówi o człowieku #3 Dusza. Jak poradzić sobie z emocjami w szybki i prosty sposób.

Dziś o tym, co człowiekowi w duszy gra, czyli jak poradzić sobie z trudnymi emocjami. 

W myśl zasady „w zdrowym ciele zdrowy duch” w pierwszym odcinku „Co Taniec Mówi O Człowieku” pokazaliśmy Wam jak świadomie stać na własnych nogach oraz jak rozgrzać i pobudzić ciało do ruchu.

 

W drugim odcinku wyciszaliśmy umysł i pracowaliśmy nad ograniczającymi przekonaniami. Znajdowaliśmy na ich miejsce nowe wspierające i odkrywaliśmy jak te nowe, zdrowe myśli wpływają na nasze uczucia i działania.

 

Dziś skupimy się na uczuciach. Uczucia to stan psychiczny odzwierciedlający nasz stosunek, relację do świata zewnętrznego, sytuacji, które nas spotykają, do innych ludzi i do siebie samych.

 

Przykład:

Gdy szef obarcza nas nadmiarem obowiązków czujemy złość. Jeśli nie możemy jej wyrazić, zapisuje się ona w naszym ciele, w jakiejś części ciała, na przykład w brzuchu, w ramionach czy w głowie.

Ważne jest, by mieć świadomość tych trudnych uczuć, takich jak złość, wstyd czy lęk. Nazwać je i uwolnić.

 

Pomoże Wam w tym lista trudnych uczuć i emocji wraz z ćwiczeniem, którą przygotowaliśmy dla Was do pobrania tutaj. Kliknijcie w obrazek:

jak poradzić sobie z emocjami ćwiczenie

 

W filmiku pokazujemy Wam jak w szybki i prosty sposób uwolnić te trudne uczucia i nagromadzone w ciele emocje.

Skontaktujcie się z tymi częściami ciała, w których czujecie największe napięcie i zrelaksujcie je w zaproponowanym przez nas ćwiczeniu.

Wytrzęście emocje z ciała w tańcu. Po swojemu. Tak jak czujecie.

Pamiętajcie o oddechu. Wdech nosem, wydech ustami.

Uwolnijcie poprzez ruch emocje, które macie w środku.

Możecie to zrobić z zamkniętymi oczami.

 

Jeśli chcecie więcej takich krótkich treningów to zapraszamy Was na bezpłatne wyzwanie Tańcz Tu i Teraz.

Podaruj sobie 3 minuty tańca i inspiracji każdego dnia :)

 

Wracając do sytuacji z szefem. Gdy jesteś w trudnej sytuacji i czujesz nieprzyjemne emocje, zadaj sobie 4 pytania:

 

   1.”Co czuję?” np. Czuję smutek.

 

  1. „Co chcę czuć?” np. Chcę czuć radość z wykonywanej pracy.

 

  1. „Co mogę zrobić, żeby tak się czuć?” np. Porozmawiam z szefem, zmienię pracę, założę własną firmę.

 

  1. „Co zrobię dziś, żeby tak się czuć?” np. Zrobię IKIGAI czyli sporządzę listę tego w czym jestem dobry/a, co uwielbiam robić oraz czego ludzie ode mnie potrzebują i za co mi zapłacą, a także zastanowię się co łączy te wszystkie rzeczy. Polecamy Wam przy okazji kurs online IKIGAI i konsultacje z Angeliną Piechowską.

 

To jest tylko przykład, ale możecie podejść w ten sposób do każdej trudnej sytuacji.

 

Trudne uczucia są nieprzyjemne, ale warto odczytać informacje, które niosą. Mogą dać podpowiedź, co możemy w trudnej sytuacji zrobić i o jakie niezaspokojone potrzeby zadbać.

 

Kierując się pozytywnymi odczuciami, tym co chcę robić w życiu, w czym jestem dobra/y i co chcę czuć, łatwiej jest znaleźć rozwiązanie. Umysł otwiera się na nowe pomysły.

 

By wzbogacić paletę swoich wspierających uczuć polecamy Wam książkę „Mapa pragnień” Danielle LaPorte i zawartą w niej listę 150 pozytywnych odczuć na stronie 90.

mapa pragnień danielle laporte

 

A jeśli chcecie przejść z Tomkiem coachingowy proces zmiany ograniczających przekonań na zdrowe i pozytywne, to kliknijcie tutaj.

sesja coachingowa z Tomkiem Rachwalskim

Podsumowując: wszystko jest ze sobą połączone.

 

Poruszając ciało, uruchamiasz swobodny przepływ pozytywnej energii i wyrzut hormonów szczęścia: dopaminy, endorfiny, oksytocyny i serotoniny. DEOS! :)

 

Myśląc pozytywnie, poprawiasz SAMOpoczucie.

 

A skupiając się na pozytywnych odczuciach płynących z serca, poprawia się jakość całego życia.

 

Zachęcamy Was do regularnego poruszania się. Znajdźcie choćby 60 sekund dziennie na ruch, żeby to wszystko poczuć.

 

Oddychajcie. Kontaktujcie się ze swoim ciałem, skupiajcie się na myślach, które Was wspierają i na tym co chcecie czuć.

 

 

Pozdrawiamy ciepło!

Ania i Tomek

 

p.s. Subskrybujcie nasz kanał na YouTube, by być na bieżąco i piszcie w komentarzu jak Wam idą te ćwiczenia :)

Jeśli znacie osobę, której może się to przydać, podeślijcie prosimy jej ten artykuł :) Jeśli czujecie, że to co robimy jest wartościowe, to oprócz dobrych myśli, polubień i udostępnień, możecie nas też wesprzeć na Patronitehttps://patronite.pl/PrimaDance Twórzmy razem :)

 

 

 

Ścieżka dźwiękowa: Renegade Jubilee

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.